Το καλάθι είναι άδειο!
Κάθε αυτοκινητοβιομηχανία προτείνει για τα μοντέλα της ένα συγκεκριμένο εύρος στη γωνία που σχηματίζει ένας τροχός ως προς το οδόστρωμα, τον απέναντι ομοαξονικό τροχό και το αμάξωμα. Ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης, οι γωνίες αυτές μεταβάλλονται με αποτέλεσμα να αλλοιώνεται η δυναμική συμπεριφορά του οχήματος. Κάπου εδώ έρχεται η διαδικασία της ευθυγράμμισης των τροχών, ώστε να επαναφέρουμε τις γωνίες εκεί που προτείνει ο κατασκευαστής και κατΆ επέκταση να βελτιώσουμε την οδική συμπεριφορά και την ασφάλεια του οχήματος. Προκειμένου να επιτευχθεί κάτι τέτοιο, το αυτοκίνητο τοποθετείται σε ειδική μπάρα και κάθε τροχός «αγκαλιάζεται» από ένα εξάρτημα που συνήθως καλείται «αράχνη». Πάνω σε κάθε τροχό βρίσκονται ειδικοί αισθητήρες μέτρησης των σχετικών γωνιών και εμφανίζονται στον κεντρικό υπολογιστή.
Από εκεί και πέρα ξεκινά ουσιαστικά η διαδικασία της ευθυγράμμισης, με τον μηχανικό να προσπαθεί να πετύχει τις εργοστασιακές τιμές που προτείνει ο κατασκευαστής για το εκάστοτε μοντέλο. Αρχικά, ρυθμίζεται η γωνία κάμπερ στον εμπρός άξονα και έπειτα οι κάστερ και σύγκλισης. Σχετικά με τον πίσω άξονα, η ευθυγράμμιση γίνεται ουσιαστικά μόνο σε οχήματα με ανεξάρτητη πίσω ανάρτηση. Ρύθμιση των γωνιών κάμπερ και σύγκλισης στο πίσω μέρος υφίσταται μόνο αν το όχημα διαθέτει ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων ή διπλά ψαλίδια, ενώ η γωνία κάστερ αφορά αποκλειστικά τον κατευθυντήριο άξονα.